Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Sunday, May 11, 2008

YB Sabah mula hentam kerajaan ( lemah )Pak Lah.

Ada Negeri yang kalah dapat Menteri, menteri yang diberikan kepada Sabah dan Sarawak, hanya Menteri yang second class, diberikan tugas untuk Sadah dan Sarawak adalah menteri yang menghinakan orang-orang Sabah. Sebab negeri Sabah dan Sarawaklah yang memberikan kemenangan kepada Kerajaan BN dipusat tetapi tak diberikan ruang kepada mereka menteri yang betul-betul berpengaruh kepada kerajaan. Menurut wakil-wakil dari Sabah dan Sarawak, berbagai peluang yang lebih baik yang mereka pohon baik dari segi peluang pangkat dan kewangan. Macam koridor di Sabah dan Sarawak, rakyat semenanjong mempunyai misi sehingga 2020, tetapi di Sabah dan Sarawak visinya adalah 2025. Sambil memberikan amaran kepada kerajaan pusat agar peluang ini diberikan kepada rakyat Sabah pada masa ini sebelum PRU 13 nanti BN Sabah akan dibenamkan terus oleh rakyat di kedua-dua negeri tersebut. Oleh itu amaran ini perlu dipandang serius oleh BN pusat. Maka Pak Lah sekarang ini berada dalam dilema, dahlah negeri-negeri di bawah PR perlu dibelai dan dibela agar terawat hati yang luka kerana kalah , tetapi desakan demi desakan daripada rakyat di Sabah dan Sarawak perlu juga diberikan oleh kerajaan pusat. Juga mereka menuntut kerajaan persekutuan juga diberikan tabung royalti minyak 20 % untuk pembangunan di Sabah .
Jika hasrat yang dipohon tidak dapat dibuat , maka Tsunami akan berlaku juga di Sabah dan Sarawak pada PRU 13 nanti. Itulah bahana yang berlaku kepada Malaysia dibawah kepimpinan Pak Lah pada masa ini dan untuk hari-hari berikutnya.
Nanti jumpa lagi.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.